در مقاله مدیریت ریسک سازمانی در مدل مالکولم بالدریج (Malcolm Baldrige National Quality Award: MBNQA) می خوانید :

شروع یادگیری مدیریت ریسک

شروع یادگیری مدیریت ریسک

Baldrige چگونه کار می‌کند؟

بالدریج یک چارچوب غیر تجویزی است که سازمان شما را برای رسیدن به اهداف، بهبود نتایج و رقابتی تر شدن قدرت می دهد. این روش‌های ثابت شده در مورد مسائل رهبری و مدیریت فعلی را در مجموعه‌ای از سؤالات ترکیب می‌کند که به شما کمک می‌کند همه اجزای سازمان خود را به عنوان یک کل واحد مدیریت کنید.

ارزش ها و مفاهیم اصلی اساس چارچوب بالدریج هستند:

دیدگاه سیستمی

رهبری رویایی

تعالی دانش آموز محور

برای مردم ارزش قائل شدن

چابکی و انعطاف پذیری

یادگیری سازمانی

بر موفقیت و نوآوری تمرکز کنید

مدیریت بر اساس واقعیت

مشارکت های اجتماعی

اخلاق و شفافیت

ارائه ارزش و نتایج

معیارهای آموزشی Baldrige در هفت دسته سازماندهی شده است که حوزه های کلیدی سازمان شما را نشان می دهد: (1) رهبری. (2) استراتژی. (3) مشتریان؛ (4) اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، و مدیریت دانش. (5) نیروی کار؛ (6) عملیات؛ و (7) نتایج. در زیر برخی از مفاهیم کلیدی و مسائل مهمی که سازمان های امروزی با آن مواجه هستند و در این دسته بندی ها بافته می‌شوند آورده شده است:

چابکی، انعطاف پذیری و تحول

حفظ نیروی کار

نوآوری

تنوع، برابری، شمول، و دسترسی

انعطاف پذیری زنجیره تامین

مشارکت های اجتماعی، پایداری زیست محیطی، و اقتصاد دایره ای

اقتصاد دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم

امنیت سایبری

چگونه بفهمم که Baldrige برای سازمان من مناسب است؟

Baldrige با نیازهای هر سازمان آموزشی سازگار است. در نمایه سازمانی، آنچه برای سازمان شما مهم است را توضیح می دهید. شما ابزارهای بهبودی را انتخاب می‌کنید که برای سازمان شما مؤثرتر هستند، پیشرفت خود را ارزیابی می‌کنید و بر اساس آن سازگار می‌شوید.

رویکرد : چگونه کار سازمان خود را انجام می دهید؟ رویکردهای کلیدی شما چقدر سیستماتیک و موثر هستند؟

استقرار : رویکردهای کلیدی شما چقدر به طور مداوم در بخش های مرتبط سازمان شما استفاده می‌شود؟

یادگیری : چقدر رویکردهای کلیدی خود را ارزیابی و بهبود داده اید؟ چقدر بهبودها در سازمان شما به اشتراک گذاشته شده است؟ آیا دانش جدید منجر به نوآوری شده است؟

یکپارچه سازی : رویکردهای شما چقدر نیازهای سازمانی فعلی و آینده شما را منعکس می‌کند؟ چقدر فرآیندها و عملیات در سراسر سازمان شما برای دستیابی به اهداف کلیدی در سطح سازمان هماهنگ هستند؟

با Baldrige، نتایج خود را در این ابعاد ارزیابی می کنید:

سطوح : عملکرد فعلی شما در مقیاس اندازه گیری معنادار چیست؟

روندها : آیا نتایج بهبود می یابند، ثابت می مانند یا بدتر می‌شوند؟

مقایسه ها : عملکرد شما چگونه با رقبا، یا با معیارها یا رهبران صنعت مقایسه می‌شود؟

یکپارچه سازی : آیا نتایجی را که برای سازمان شما مهم هستند، پیگیری می کنید؟ آیا از نتایج در تصمیم گیری استفاده می کنید؟

همانطور که به سؤالات معیارهای آموزشی پاسخ می دهید و پاسخ های خود را ارزیابی می کنید، ابتدا نقاط قوت و شکاف را شناسایی خواهید کرد – ابتدا در دسته بندی معیارها و سپس در میان آنها. هماهنگی فرآیندهای کلیدی، و بازخورد بین فرآیندهای شما و نتایج شما، منجر به چرخه های بهبود می‌شود. شما بیشتر و بیشتر در مورد سازمان خود خواهید آموخت و شروع به تعریف بهترین راه ها برای تقویت نقاط قوت خود، کاهش شکاف ها و نوآوری خواهید کرد.

تاثیر Baldrige چیست؟

بالدریج با شرکای بخش دولتی و خصوصی برای رسیدگی به نیازهای مهم ملی مرتبط با موفقیت و پایداری بلندمدت، از جمله مدیریت ریسک امنیت سایبری، تعالی در جوامع ایالات متحده (به انجمن‌های تعالی 2026 مراجعه کنید) و کیفیت شغل (به جعبه ابزار کیفیت شغل مراجعه کنید) همکاری می‌کند.

در ایالات متحده، برنامه های عملکرد ایالتی، منطقه ای، بخش و سازمانی یا تعالی کسب و کار از چارچوب Baldrige برای کمک به سازمان ها برای بهبود رقابت و نتایج خود استفاده می‌کنند. بسیاری از سیستم های اعتباربخشی و گواهینامه ها نیز بر اساس معیارها هستند. در سطح جهانی، حدود 100 برنامه عملکرد یا تعالی کسب و کار وجود دارد. بسیاری از چارچوب بالدریج یا یک مشتق به عنوان مدل تعالی سازمانی خود استفاده می‌کنند.

معیارهای مالکوم بالدریج چیست؟

معیارهای بالدریج برای برتری عملکرد ساختاری است که هر سازمانی می‌تواند از آن برای بهبود عملکرد کلی خود استفاده کند. معیارهای ارزیابی شامل هفت دسته هستند که استراتژی، نحوه تعیین جهت گیری راهبردی یک سازمان و نحوه تعیین برنامه‌های کلیدی اقدامات را مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین، ارزش‌ها و مفاهیم اصلی بالدریج چیست؟ این ارزش‌ها و مفاهیم اصلی هستند که دارای ارزش بحرانی خواهند بود.

رهبری چشم انداز

برتری مشتری محور

یادگیری سازمانی و شخصی

ارزش گذاری نیروی کار و شرکاء

چابکی

تمرکز بر آینده

مدیریت برای نوآوری

مدیریت بر اساس واقعیت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *